今回は、アクセス分析の大御所GoogleAnalyticsについてざっくり書こうと思います。
アクセス分析と聞くと難しく聞こえるかもしれませんが、利用は簡単で誰にでもできます。
タダですし。
This time , I’m gonna talk you guys about Google Analytics ( a tool analyze the website) roughly.
Analyze sounds a little difficult,but it’s eay. I can even use.
And This is free.
Google Analyticsは自分のサイトに誰が、いつ、どこで、どこから、どうやって、何を目的に、何を見て帰ったか
等々の情報を解析してくれるツールです。気持ち悪いですね~。
Google Analytics is analyzing so many infomation like ‘who,when,where from,how came to my site?’ , their purpse, and what did they see? That’s creepy.
例えば、左側にあるメニューバーの「リアルタイム」は、今現在閲覧している人がいるかどうかがわかり、
また、「ユーザー」は、サイトに来た方の訪問回数、直帰率、ページビュー数、滞在時間、使用言語、OS、ブラウザ、
画面の解像度等の情報が蓄積されていきます。
For example, 「リアルタイム」 shows us live watching user, and 「ユーザー」accumulate the number of visitors ,Bounce Rate ,page viewers, stay period, their language, OS, browser, and Screen resolution.
ちなみに、私のサイトには、日本(ja-jp,ja)、ロシア(ru)、アメリカ(en-us)、ラテンアメリカ(es-419)からのアクセスがあるようです。ロシア?!ロシアでも検索に引っかかるんですね。
By the way, Japanese, Russians, Americans, Latin-American visited my site.
Russian?! How come?
この情報(お客の関心度、客層、購買意欲など)によって、ビジネスに必要な戦略を効率的に収集して、宣伝・企画などを実行できるというわけですね。
According to these information ,Interest, Customer base, and Intention, we can decide how incubate, advertise and
We carry out a business strategy effectively.
皆さんも商売繁盛に役立ててみてはいかがでしょうか?
Let’s Try. Google Analytics